• Wedstrijdverslag SCPB’22 - FC Breukelen MO10

    17 mei 2026
  • Beste leden en fans,
     
    Voetbal is de belangrijkste bijzaak ter wereld, dat is al sinds jaar en dag bekend. Maar voetbal is veel meer dan alleen tegen een bal schoppen of een doelpunt maken. En dat laat het verslag van de wedstrijd van onze MO10 uit bij SCPB'22 meer dan zien.
     
    Wat een bijzonder laatste kwart van de wedstrijd van onze MO10. De eindstand maakt niet uit. Want juist toen het mentaal zwaar werd, lieten de meiden zien waar echte kracht zit. De tegenpartij had zichtbaar moeite om sportief en vriendelijk te communiceren en probeerde geregeld met negatieve opmerkingen en gelach onder de huid van onze meiden te kruipen. Ook zat niet alles mee vanuit de arbitrage. Maar langs de lijn bleven we rustig. Tijdens de wissels en coachmomenten van Olaf ging het over één ding: mentale kracht, plezier houden en altijd je eigen spel blijven spelen.
     
    En precies dát gebeurde.
     
    Ineens stond daar weer een team vol energie en lef. Thea trok een megasprint terug de verdediging in. Tess schoot slim binnendoor tussen twee tegenstanders het gevaar weg voor de goal. Annelein joeg de bal hoog over het middenveld en keepte scherp wanneer nodig. Josephine blokte sterk verdedigend. Dina sprintte terug om Fleur bij te staan, terwijl Fleur haar tegenstander gek draaide met prachtig voetenwerk. Milou liet haar snelheid zien in een mooie aanval. Sahar speelde de hele wedstrijd op hoog niveau op het middenveld én maakte ons doelpunt.
     
    Maar het mooiste moment? Je zag de glimlach terugkomen. Het plezier kwam terug. De energie kwam terug. Terwijl de tegenpartij zichtbaar geïrriteerd raakte door het enthousiasme van onze meiden, bleven zij positief, sportief en samen spelen. Dáár ben ik misschien nog wel het meest trots op.
     
    Niet omdat we wonnen op het scorebord, maar omdat de meiden vandaag iets veel belangrijkers hebben geleerd: hoe je als team overeind blijft, plezier houdt en groeit onder druk.
     
    En natuurlijk eindigde alles zoals het hoort: netjes handjes geven. Klasse, meiden. Trots op jullie. 
    ⚽️